Λϊγα λόγια για το Djangofest και για όλους μας

Forums Γενικά Λϊγα λόγια για το Djangofest και για όλους μας

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #2530
    Stergios Loustas
    Moderator

    Ολοκληρώθηκε και το 5ο Djangofest λοιπόν. Θέλω να πω ένα μπράβο σε όσους έπαιξαν και φέτος αναγνωρίζοντας την προσπάθεια και τις ώρες που έβαλε ο καθένας μόνος του και με το γκρουπ του στις πρόβες. Το φεστιβάλ για όσους δεν το γνωρίζουν έβγαλε οριακά τα έξοδά του ώστε να καλυφθούν τα μεταφορικά όλων και τα άλλα λειτουργικά έξοδα όπως αφίσες, διαμονές κτλ. Ως εκ τούτου δεν υπήρξε αμοιβή για κανένα σχήμα.

    Χάρηκα πολύ που είδα και άκουσα τους ήδη γνώριμους λάτρεις του είδους και που γνώρισα καινούριους. Συγχρόνως προβληματίστηκα επειδή θα οραματιζόμουν πολλά πράγματα διαφορετικά.

    Αρχικά θέλω να πω ότι πιστεύω πως αν και το μουσικό αυτό είδος βρίσκεται σε άνθηση στην Ελλάδα, είναι ωστόσο ακόμα σε πρώιμο στάδιο όσον αφορά το οργανωτικό αλλά θα έλεγα και το παικτικό επίπεδο. Άρα η κουβέντα και οι όποιες παρατηρήσεις πρέπει να εντάσσονται σε αυτό το γενικότερο πλαίσιο τηρώντας τις αναλογίες. Επίσης πραγματικά αισθάνομαι ότι το φεστιβάλ μας έχει δώσει πολύ όμορφες στιγμές που αλλιώς δεν θα τις είχαμε ζήσει.

     

    2 λόγια σε σχέση με το Djangofest:

    1)Πρέπει να καταστεί πιο σαφής ο τρόπος που λαμβάνονται οι αποφάσεις σε σχέση με το φεστιβάλ. Η παρανόηση γύρω από το χαρακτήρα του Djangofest είναι προφανής ακόμη και στα σχήματα που κατά καιρούς έχουν συμματάσχει σε αυτό.

    Προτείνω την καθιέρωση τουλάχιστον μια συνάντησης σε εύλογο χρόνο πριν από κάθε φεστιβάλ όπου θα συζητιούνται τα ζητήματα του event. Έχω ακούσει υπέροχες ιδέες για το φεστιβάλ από πολύ κόσμο που έχουν χαθεί και έχουν μείνει αναξιοποίητες. Αυτή η συνάντηση είναι μάλλον πιο βολικό να γίνεται στην Αθήνα επειδή οι περισσότεροι βρίσκονται εκεί. Εκεί θα αξιοποιούνται και οι ιδέες όλων αυτών που θέλουν να συνδιαμορφώσουν και τους ενδιαφέρει να συμμετέχουν με οποιονδήποτε τρόπο. Αν γνωρίζουμε ότι το τάδε σαβ/κο σε 3-4 μήνες από τώρα υπάρχει συνάντηση για να κουβεντιαστεί το φεστιβάλ, τότε έχουμε το χρόνο να οργανώσουμε την παρουσία μας εκεί και να καταγράψουμε τις προτάσεις μας. Αυτή η συνάντηση πρέπει να είναι ολοήμερη ή και διήμερη -αν μιλάμε για σαβ/κο- για να υπάρχει άνεση χρόνου, και να γίνεται πολύ πριν την ημερομηνία του φεστιβάλ. Ο χώρος που μπορεί να φιλοξενήσει μια τέτοια συνάντηση μπορεί να προκύψει μέσα από προτάσεις. Για ευνόητους πάντως λόγους δεν μπορεί να είναι καφετέρια.

    2)Πρέπει να ανοίξει η κουβέντα για τα μουσικά στεγανά του φεστιβάλ. Θέλουμε να είναι ένα gypsy jazz φεστιβάλ όπου θα ακούμε και λίγο samba ή ένα φεστιβάλ για τους purists του είδους? Πώς θα αποφασίζεται ποιοι θα συμμετέχουν? Αν δεν φτιαχτούν ανοιχτές διαδικασίες για αυτά τα θέματα οι παρεξηγήσεις είναι σίγουρο ότι θα έρθουν σύντομα απαξιώνοντας το φεστιβάλ και υπονομεύοντας αυτό που είχαμε στη αρχή φανταστεί: Ενα γεγονός-αφορμή να γνωριστούμε, να παίξουμε και να μοιραστούμε την αγάπη μας για αυτή τη μουσική. Το γεγονός επίσης ότι πλέον υπάρχουν περισσότερα σχήματα στην Ελλάδα απ’ όταν φτιάχναμε το 1ο φεστιβάλ, όπου όλοι οι καλοί χωρούσαν, καθιστά κάτι τέτοιο επιτακτικό.

    Εφόσον γίνει αυτή η συνάντηση με το καλό η πρώτη μου πρόταση θα είναι η καθιέρωση του οβολού. Αν το καλοσκεφτείτε αν εμείς οι 50-60-70 σε όλη την Ελλαδα -δεν ξέρω πόσοι πραγματικά είμαστε- βάζαμε ένα συμβολικό ποσό στο τραπέζι φτιάχνοντας ταμείο θα μπορούσαμε να εκτινάξουμε τις οργανωτικές δυνατότητες του φεστιβάλ, όπως για παράδειγμα το να καλείται ένα ξένο γκρουπ, η απλώς να μην ανησυχούμε για το αν θα βγουν τα έξοδα επειδή οι θεσσαλονικείς μπορεί να πάνε Χαλκιδική τη μέρα του φεστιβάλ. Αρνούμαι να με ανησυχεί τέτοιο πράγμα για κάτι που οργανώνω εγώ με τους μουσικούς μου φίλους για να περάσω καλά.

    Αρνούμαι επίσης στο φεστιβάλ ΜΑΣ να έχουμε χάλια ήχο και να προσπαθούμε να βγάλουμε άκρη με έναν ηχολήπτη ο οποίος μπορεί να μην έχει καθόλου εμπειρία με ακουστική μουσική. Με στεναχωρεί όταν βλέπω ανθρώπους που παίζουν για πρώτη φορά να είναι απογοητευμένοι από τον ήχο. Θα πω πάλι ότι το φεστιβάλ αυτό χρειάζεται ηχολήπτη με εμπειρία στην αναπαραγωγή ήχου ακουστικών οργάνων και ιδανικά να γνωρίζει ή να τον ενδιαφέρει αυτή τη μουσική. Όχι ροκάδες! Αλλιώς είναι σαν να προσλαμβάνουμε δερματολόγο για εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς αντί για καρδιολόγο. Και οι δυο γιατροί είναι.

     

    Και κάτι πέρα από το Djangofest που αποτελεί και την ευρύτερη πρότασή μου:

    Δεν ξέρω πραγματικά πόσο νόημα έχει για έναν Αθηναίο να έρθει στη Θεσσαλονίκη αυθημερόν με το βανάκι, να φτάσει πτώμα, να παίξει 7 κομμάτια, να πρέπει να φύγει στα καπάκια, χωρίς να προλάβει να κοινωνικοποιηθεί καθόλου, και να μην πληρωθεί και από πάνω. Αυτός σίγουρα δεν είναι ο εγκυκλοπαιδικός ορισμός του φεστιβάλ. Είναι ένα event με πολλές καλές πλευρές αλλά δεν έχει ακόμα χαρακτήρα, προφίλ και στόχο. Δεν είναι ούτε επαγγελματικό (δεν βγάζουμε φράγκο) αλλά ούτε και οικογενειακό (δεν περνάμε ζωτικό χρόνο μαζί).

    Εμένα αυτό που με ενδιαφέρει -σε αυτή τη φάση τουλάχιστον- δεν είναι το live αυτό καθεαυτό, ούτε να κάνω γνωστή τη μουσική μου στο ευρύ κοινό. Με ενδιαφέρει η κοινωνικοποίηση σε ένα περιβάλλον φιλικό και απαλλαγμένο από το οικονομικό άγχος.

    Είναι πιστεύω η ώρα μετά από 5 Djangofest να πάρουμε μια ανάσα, να επαναξιολογήσουμε το φεστιβάλ, τους στόχους του και το χαρακτήρα του. Να κάνουμε αυτό που κάνουν όλα τα σοβαρά συλλογικά εγχειρήματα: Απολογισμό. Γνωρίζω ότι έχει ήδη ανοίξει ανάμεσά μας η κουβέντα για ένα πανελλαδικό, ολιγοήμερο μάζεμα σε ένα ωραίο μέρος όπου θα περάσουμε ζωτικό χρόνο. Πιστεύω ότι σύντομα θα οδηγήσει κάπου. Θεωρώ ότι τώρα αυτό πρέπει να μπει πιο μπροστά από την κουβέντα του φεστιβάλ. Εκεί θα είναι που θα κάνουμε αυτό που θέλουμε πραγματικά και εκεί θα είναι που θα γίνουν με την ησυχία μας και οι ζυμώσεις και οι συζητήσεις για το όποιο φεστιβάλ, το οποίο για μένα πρέπει να ‘κάτσει’ και να ωριμάσει πάνω σε αυτό το μάζεμα. Το φεστιβάλ θα το αισθανόμαστε πραγματικά δικό μας όταν το συνδιαμορφώσουμε ΜΕ ΤΗΝ ΗΣΥΧΙΑ ΜΑΣ εμείς, οι μουσικοί μεταξύ μας, σε ένα ωραίο περιβάλλον τζαμάροντας.

    Αυτή είναι η ταπεινή μου γνώμη (και μερικών ακόμα!). Θα ήθελα να ακούσω κι άλλες

    #2535
    elias
    Member

    Αγαμπητε Στεργιε που να αρχισω και που να τελειωσω δε ξερω . Δυστυχως ασ ξεκινησουμε απο το γεγονος το οτι βρισκομαστε  στην καρδια τησ κρισης και απο οτι φανταζομαι οι οικονομιες ολων ειναι σφιχτες με λιγες εξαιρεσεις και για να πω την αληθεια χαιρομαι που εστω εφτασαν τα χρηματα για τα μεταφορικα και τισ διαμονες , οργανωτικα χωρις να γνωριζω και αν κανω λαθος παρακαλω διορθωστε με , ειμαστε κακοι διοργανωτες επειδη δεν ειμαστε διοργανωτες αλλα ειμαστε μουσικοι ( δεν ξερω ποιος διοργανωνει ακριβως απλως ειχα την εντυπωση οτι μεχρι τωρα ητνα οι ιδιοι οι μουσικοι και διοργανωτες { εαν κανω λαθος , πειτε μου}) Οποτε πραγματι διοργανωτικα δεν ειμαστε πολυ δυνατοι ( δεν προσπαθω να προσβαλω κανεναν ) για το καλο του φεστιβαλ το λεω ) αυτα τα πραγματα δυστυχως καλο ειναι να μην τα κανουν οι μουσικοι ιδιως αυτοι που προκειται να παιξουν . επισης παικτικα πιστευω πως πρεπει να μπει ενα στανταρντ δηλ οι μπαντες να φτιαχνουν μια ατμοσφαιρα και να ξερουν καλα αυτα που παιζουν και οχι ειμαι ο σολιστας παιχτε για να παιξω , πιστευω πως θελει τον καιρο του κατι για να μπορει να γινει ενα μουσικο ξεσκαρταρισμα . καλο επισης θα ηταν να μπορουσε ο κοσμος να ερθει σε επαφη και με τα ειδη μουσικης που περιβαλλουν τη τζιπσι οπως σουινγκ μπαλ μουζετ ,μπιμποπ κλπ . μη ξεχναμε οτι προκειται για JAZZ FESTIVAL ,  οποτε φανταζομαι οτιδηποτε σχετιζεται με τζαζ να μπορει να υπαγεται , βεβαια μια προετοιμασια για κατι τετοιο θελει και επιτελειο και χρονο , καλο ειναι να μη γινεται χωρια απο μουσικους αλλα και να γινεται απο τους διοργανωτες . Οσο για τα λεφτα θεωρω πως εαν γινει προσεκτικα και οχι τελευταια στιγμη , τοτε ειναι πιο πιθανο να βρεθουν σπονσορες ( δε ξερω βεβαια απο προσωπικη πειρα μπορει να λεω μαλακιες ) τελος για το θεμα του ηχου δεν ευθυνονται και τοσο οι ηχοληπτες οσο ο κοσμος , δυστυχως αυτο γινεται σε ολο το κοσμο σε οτι ακουστικο λαιβ το εχω ψαξει και ειναι το μονο που μπορω να διαβεβαιωσω , επισης φταιει και η κακη τεχνικη των οργανοπαιχτων δηλ παιζω ρυθμο με ολη μου τη δυναμη κλπ κλπ , μου εχει τυχει απειρες φορες να μη μπορω να παιξω με ρυθμικους ακομα και μονο ακουστικα λογο της κακης τους τεχνικης . δυστυχως πολλοι ειναι παιχταραδες αλλα για τους εαυτους τους καλο θα ηταν να γινουν παιχταραδες και για το συνολο , φιλακια

    #2539
    Diminuita
    Member

    γιωργος,diminuita.
    το καλο ειναι πως ξεκιναει μια συζητηση,πραγμα που μονο καλα αποτελεσματα μπορει να φερει.
    αφου τελειωσε το πρωτο djangofest,ηδη υπηρχαν θεματα,πανω κατω τα ιδια οπως και τωρα. το κυριωτερο προβλημα ειναι πως δεν υπαρχει ενδιαφερον για την οργανωση, και φυσικα δεν υπαρχει και προσφορα για τις απαραιτητες εργασιες.στα κειμενα που που προηγηθηκαν βρηκα και δικες μου σκεψεις,δεν θελω να μπω απο τωρα σε λεπτομερειες,θα περιμενω να δω ποσους ενδιαφερει αυτη η κουβεντα (και το φεστιβαλ επομενως)γεγονος που θα δωσει απαντησεις απο μονο του.
    ο λαος λεει,οποιος ειναι εξω απο το χορο,πολλα τραγουδια ξερει.

    #2540
    trifon
    Member

    την καλησπερα μου σε ολους,

    θεωρω πως τα τεχνικα,διοργανωτικα και οποια αλλα θεματα του φεστιβαλ,ερχονται σε δευτερη μοιρα.Ισως θα πρεπει να αναρωτηθουμε ολοι μας,εαν υπαρχει η διαθεση,γιατι για να πω την αμαρτια μου,στη Θεσσαλονικη φετος,δεν ειδα τον περσινο ενθουσιασμο.Σιγουρα,η ολη κατασταση που βιωνουμε,ο καθενας ξεχωριστα,μας επηρεασε.Αν μη τι αλλο,οσα παιδια εχω γνωρισει στο χωρο,θεωρω ο,τι εχουν τις καλυτερες προθεσεις.Λεπτομερειες,οσον αφορα τη διοργανωση,δεν γνωριζω,γι αυτο και δεν θα ηθελα,να παρω θεση.Σιγουρα καποια παραπονα,θα υπαρχουν,αλλα ειναι στο χερι μας να τα λυσουμε.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.

Comments are closed.

TOP