Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
john tziallas
Memberjohn tziallas
MemberΕίστε μεγάλα ΑΛΑΝΙΑ!
Αύριο το πρωί, ξυπνάω, φτιάχνω καφέ και αρχίζω μελέτη! 🙂john tziallas
MemberΠαρακολουθώ με πολύ ενδιαφέρον τη συζήτηση.
(Το κάθε βίντεο μου φαίνεται πιο απίστευτο από το προηγούμενο… μέχρι να έρθει το επόμενο!!!)
john tziallas
MemberElias, συγνώμη που άργησα να απαντήσω στο σχόλιό σου.
Βλέποντας το παρακάτω βίντεο μπορείς να διακρίνεις πως τα arpeggios (μινόρε, δεσπόζουσας, ντιμινουίτες) αλλά και πολλές φράσεις (π.χ. η χρωματική προσέγγιση στο αρπέζ του Ντο μινόρε) είναι φράσεις που χρησιμοποιούσε ο Django κατά κόρον!
Επίσης το να προσεγγίζεις τη jazz manouche ως μπουζουξής και να αρπάζεις μια κιθάρα έχει πολλές παγίδες, αλλά αν δεν έχεις πιάσει μπουζούκι στη ζωή σου κι από τη σκοπιά της jazz manouche προσεγγίζεις ορισμένες συνθέσεις από μπουζούκι, μήπως κρύβει πολλά οφέλη; Λέω εγώ τώρα…
john tziallas
Memberjohn tziallas
MemberΘα κάτσω να στο γράψω αν με κεράσεις μια μπύρα! :)))
john tziallas
MemberΕίσαι θεός!
Δε μου λες ρε Μητς, 13-23 Αυγούστου θα είμαι Ελλάδα και για κάποιες μέρες (μάλλον 13-15 και 20-23) Αθήνα. Μήπως θα είσαι εκεί ή θα λείπεις για διακοπές;
john tziallas
MemberΩραίος cavallero! Μου λείπουνε τα παιξίματά μας στο Samois φιλαράκι! 🙂
john tziallas
MemberGiati prepei kaneis na paizei toses notes?
Tchavolo kai Fapy kanoun mousikara me to 1% apo tis notes tou Michael.
LA BONNE NOTE! Auti psaxnoume… no?
john tziallas
Memberjohn tziallas
MemberΔεν είναι όλες οι χελώνες “καλές” για πένες! 🙂
Τα καβούκια των χελωνών του δάσους στην Ελλάδα, είναι εξαιρετικά τριχοειδή και δεν κάνουν γι’ αυτή τη δουλειά.
Εγώ αγόρασα φέτος στο Samois μια πένα από χελώνα και είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος. Σου στέλνω το link με το site του τύπου που τις κατασκευάζει για να διαβάσεις λεπτομέρειες.john tziallas
MemberΩραίο παιδιά, μπράβο!
john tziallas
MemberΝα ‘στε καλά παιδιά. Κι ό,τι άλλο θέλετε, ποστάρετε. Είναι ωραίο να γίνεται κουβέντα για διάφορα θέματα γιατί όλοι βελτιωνόμαστε!
john tziallas
Member-
This reply was modified 11 years, 4 months ago by
john tziallas.
-
This reply was modified 11 years, 4 months ago by
john tziallas.
-
This reply was modified 11 years, 4 months ago by
john tziallas.
-
This reply was modified 11 years, 4 months ago by
john tziallas.
March 25, 2012 at 11:17 pm in reply to: Richard Manetti Masterclass (Paris 24.03.2012) – Witchcraft #805john tziallas
MemberΓια όσους δεν το έχουν πολύ με τη γλώσσα, έκανα ένα βιντεάκι με τα ακόρντα και το θέμα του κομματιού.
john tziallas
MemberΘα πρότεινα μια λύση για κάποιον που ήδη έχει ένα καλό piezo (για μένα ο κορυφαίος piezo καβαλάρης είναι o MICRO CHEVALET).
Το AURA SPECTRUM της FISHMAN.
To AURA είναι στην πραγματικότητα ένα DI το οποίο συμπληρώνει στο σήμα της κιθάρας συχνότητες από ηχογραφήσεις που έγιναν σε μια ανάλογη κιθάρα, με διαφορετικά μικρόφωνα.
Με ένα blend knob μπορεί κανείς να επιλέξει πόσο από το σήμα του οργάνου του θα έχει και πόσο από το σήμα της προσομοίωσης του μικροφώνου. Διαθέτει επίσης usb, 3 band EQ για το σήμα του οργάνου, έναν πολύ καλό κομπρέσορα καθώς και anti-feedback λειτουργία και κουρδιστήρι. Το συγκεκριμένο DI είναι λίγο ακριβό, γύρω στα 360 ευρώ.
ΑΛΛΑ: εγώ χρειάστηκε να το αγοράσω λόγω δουλειάς για να το χρησιμοποιήσω με διαφορετικές κιθάρες (ηλεκτροκλασική, ακουστική, gypsy). Αν κάποιος το θέλει μόνο για gypsy μπορεί να αγοράσει κάποιο από τα φθηνότερα di’s της ίδιας σειράς. Έτσι κι αλλιώς τα μικρόφωνα που γράψανε μια DEL’ARTE Oval hole, θα πρέπει να τα κατεβάσει κανείς από το site της Fishman και να τα φορτώσει στο πετάλι.
Ανεβάζω ορισμένα δείγματα να ακούσετε:
Σόλο
Aura Spectrum – Shure SM57 (Dell’ Arte)
Aura Spectrum – Neumann M147 (Dell’ Arte)
Aura Spectrum – Neumann KM84 (Dell’ Arte)
Aura Spectrum – DPA 4011 (Dell’ Arte)
Ρυθμική + Σόλο:
Aura Spectrum – DPA 4011 + Shure SM57 (Dell’ Arte)
Οι παραπάνω ηχογραφήσεις είναι στο σπίτι μου, καρφί στην κάρτα ήχου και μετά στο logic, χωρίς απολύτως καμία επεξεργασία πλην των εντάσεων.
Το συγκεκριμένο πετάλι ακούγεται πολύ ανώτερο αν βγει από έναν καλό ενισχυτή.
john tziallas
MemberΣωστή η παρατήρηση του Στέργιου.
Κατά τη γνώμη μου δεν σουιγκάρει κι αυτό για τον εξής λόγο.
Όταν λέμε πως ένα κομμάτι έχει “swing feel”, εννοούμε κατά τη ρυθμική αγωγή πως τα όγδοα διαβάζονται ως εξής:
Αντίθετα, ένα straight παίξιμο θα ήταν:
Συνεπώς, ο μετρονόμος που παίζει straight όγδοα διαιρεί το τέταρτο σε 2 ίσα μέρη.
Στην περίπτωσή μας όμως χρειαζόμαστε κάτι τελείως διαφορετικό:
Το 1 τέταρτο πρέπει να χωριστεί σε 3 ίσα μέρη (σε ένα τρίηχο ογδόου από το οποίο παίζουμε το 1 και το 3 = swing feel).
Στην pompe manouche το κάθε χτύπημα αντιπροσωπεύει ένα τέταρτο από το μέτρο των 4/4. Το 1ο χτύπημα είναι το ασθενές και το 2ο το ισχυρό.
[Γι’ αυτό αν παρατηρήσουμε τζαζίστες να παίζουν swing θα δούμε πως συχνά (αν όχι πάντα) όταν μετράνε 4 με το πόδι, το 1 και το 3 βρίσκονται στο σήκωμα του ποδιού, ενώ το 2 και το 4 στο κατέβασμα. Έτσι, το πρώτο χτύπημα προκύπτει στην άρση και το δεύτερο στη θέση (σε ένα μέτρο 4/4, το 1 κ το 3 γίνονται άρσεις και το 2 κ το 4 θέσεις)].
Τώρα, αν βάλουμε τον μετρονόμο να χτυπάει και υποθέσουμε πως τα κλικ του είναι το 2 και το 4 απο τα τέταρτα του μέτρου των 4/4, στην πραγματικότητα θα έχουμε ένα σταθερό σημείο αναφοράς το οποίο όμως νοητά θα “μετατοπίσει” το 1 λίγο πίσω σε σχέση με ένα straight κλικ που θα χτυπούσε και στους 4 χρόνους. Έτσι το 1 και το 3 θα το μετράμε “στον αέρα” ανάμεσα στους 2 χτύπους του μετρονόμου κ το 1 ελαφρά “προς τα πίσω”.
Ένα διάγραμμα θα ήταν κάπως έτσι:
Σημ: Οι παραπάνω παρατηρήσεις είναι πολύ γενικές και δεν ισχύουν πάντοτε στο ρυθμικό παίξιμο. Για παράδειγμα μπορεί εκτός από το 1, και το 3 να τραβηχτεί πιο πίσω για να δοθεί μια αίσθηση “τραβήγματος” προς τα μπρος στο 2 και το 4.
john tziallas
MemberΓεια σας παίδες! Χαίρομαι που κάποιος είχε το χρόνο να αναρτήσει μια δημοσίευση στο συγκεκριμένο topic. Σκεφτόμουν μέρες να το κάνω αλλά δεν βρήκα τον χρόνο.
Σίγουρα το ρυθμικό παίξιμο είναι ultra σημαντικό και η εξάσκηση που απαιτεί (κάτι που πολλοί το λέμε και λίγοι κάνουμε) χρειάζεται συνέπεια και εφευρετικότητα.
Είναι χαρακτηριστικό πως ο Denis Chang στο βίντεό του “The Art Of Accompaniament” λέει πως “το σολιστικό σας παίξιμο δεν θα γίνει ποτέ καλύτερο από το ρυθμικό”. Με αυτό εννοεί πως όσο βελτιώνουμε το ρυθμικό παίξιμο άλλο τόσο διευρύνονται τα περιθώρια βελτίωσης του σολιστικού παιξίματος.
Αλλά είναι απλό να το σκεφτεί κανείς: ποιός θα ήθελε να παίζει με κάποιον που δεν ξέρει να συνοδεύει ρυθμικά;O Cavallero αναφέρει οπωσδήποτε τους 3 βασικούς τρόπους μελέτης και δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω μαζί του. Ωστόσο στο θέμα του μετρονόμου, ακούγοντας το All Of Me που έχει ηχογραφήσει (ωραίο παίξιμο φίλε), παρατήρησα μια διαφορά: Όταν χρησιμοποιώ τον μετρονόμο για να μελετήσω, το κλικ μου δίνει μόνο το 2 και το 4 (στο παράδειγμα του Cavallero, ο μετρονόμος παίζει συνέχεια).
Για μένα αυτό έχει σημασία γιατί:
α) με βοηθάει να εξασκήσω το accent στο 2 και το 4 και
β) να βελτιώσω το swing feel μου.[Για το θέμα της μελέτης με μετρονόμο θα πρότεινα το βίντεο της Emily Remler “Bebop and Swing Guitar” (http://www.youtube.com/watch?v=4j0qLksgXDE)]
Επίσης, ένα πράγμα που μου λέει συνέχεια ο Romain Constant και πιστεύω πως έχει δίκιο (όσον αφορά το ρυθμικό παίξιμο του Django) είναι “άκου το κοντραμπάσο, αυτό θα σε οδηγήσει”.
Συνήθως το μπάσο χτυπάει κρουστικά στο 2 και στο 4. Με τον ίδιο τρόπο νομίζω πως πρέπει να ακούγεται και η ρυθμική κιθάρα. Ακούστε π.χ. το Nagasaki . Από το 00.07-00.32 παίζει μόνο το κόντρα μπάσο και ο Django σόλο κιθάρα.
Ο τρόπος όμως με τον οποίο groovάρει ο μπασίστας είναι χαρακτηριστικός, είναι σαν να ακούς μια ρυθμική κιθάρα από πίσω.
Σε αυτή τη λογική έκανα 2 γρήγορα takes στο All Of Me. Δεν είναι τέλεια παιγμένο άλλα θα καταλάβετε τί εννοώ. Το πρώτο είναι κιθάρα που “αντικαθιστά” το μπάσο. Το δεύτερο είναι η ρυθμική κιθάρα όπως περίπου θα την έπαιζα μαζί με έναν μπασίστα.
Υ.Γ. Εννοείται πως υπάρχουν πάρα πολλοί διαφορετικοί τρόποι να παίξει κανείς ρυθμική κιθάρα (μπασσοκίθαρο, γαλλικός κρουστικός, γαλλική pompe, γερμανικός/ολανδικός κλπ κλπ). Θα είχε ενδιαφέρον να ανοίξουμε στο μέλλον μια τέτοια κουβέντα.
-
This reply was modified 11 years, 6 months ago by
john tziallas.
-
This reply was modified 11 years, 6 months ago by
john tziallas.
-
This reply was modified 11 years, 6 months ago by
john tziallas.
-
This reply was modified 11 years, 6 months ago by
john tziallas.
-
This reply was modified 11 years, 6 months ago by
john tziallas.
-
This reply was modified 11 years, 6 months ago by
john tziallas.
-
This reply was modified 11 years, 6 months ago by
john tziallas.
-
This reply was modified 11 years, 6 months ago by
john tziallas.
-
This reply was modified 11 years, 6 months ago by
john tziallas.
john tziallas
MemberΕίπες μεγάλη κουβέντα τώρα φίλε…. ούφ! :)))
john tziallas
MemberΟ καλύτερος τρόπος είναι να δεις μόνος σου πως μπορείς να κάνεις οποιοδήποτε κομμάτι να ακουστεί πιο “gypsy”. Για να το καταφέρεις θα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου 4 πράγματα:
1ον: Τα ακόρντα και τα fingerings που χρησιμοποιούνται στο συγκεκριμένο στυλ.
2ον: Τις αντικαταστάσεις ακόρντων που μπορούμε να κάνουμε σε ένα chord progression.
3ον: Τις καντένσες που συνηθίζονται στα jazz manouche standards αλλά και στη Jazz γενικότερα (christophe, anatole etc).
4ον: Το ρυθμικό gypsy παίξιμο (pompe γαλλική ή ολανδική, valse παραδοσιακό ή σύγχρονο, bolero, bossa κλπ), ανάλογα με το τί ταιριάζει στο κομμάτι σου.
Για τα ακόρντα μπορείς να δεις την παρακάτω φόρμα:
Για τα υπόλοιπα 3 θα προτείνω στα παιδιά να ανοίξουμε ξεχωριστά θέματα στο forum για να μπορούν να ενημερώνονται και πιο τακτικά.
Γιάννης
-
This reply was modified 11 years, 4 months ago by
-
AuthorPosts