"Πειραγμένες" συγχορδίες για τραγούδια του Χιώτη

Forums Γενικά "Πειραγμένες" συγχορδίες για τραγούδια του Χιώτη

This topic contains 12 replies, has 5 voices, and was last updated by  elias 4 years, 8 months ago.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #613

    trifon
    Member

    εχει καποιος λιγο ”πειραγμενες”συγχορδιες για τραγουδια του Χιωτη;

    #614

    Ο καλύτερος τρόπος είναι να δεις μόνος σου πως μπορείς να κάνεις οποιοδήποτε κομμάτι να ακουστεί πιο “gypsy”. Για να το καταφέρεις θα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου 4 πράγματα:

    1ον: Τα ακόρντα και τα fingerings που χρησιμοποιούνται στο συγκεκριμένο στυλ.

    2ον: Τις αντικαταστάσεις ακόρντων που μπορούμε να κάνουμε σε ένα chord progression.

    3ον: Τις καντένσες που συνηθίζονται στα jazz manouche standards αλλά και στη Jazz γενικότερα (christophe, anatole etc).

    4ον: Το ρυθμικό gypsy παίξιμο (pompe γαλλική ή ολανδική, valse παραδοσιακό ή σύγχρονο, bolero, bossa κλπ), ανάλογα με το τί ταιριάζει στο κομμάτι σου.

    Για τα ακόρντα μπορείς να δεις την παρακάτω φόρμα:

    Για τα υπόλοιπα 3 θα προτείνω στα παιδιά να ανοίξουμε ξεχωριστά θέματα στο forum για να μπορούν να ενημερώνονται και πιο τακτικά.

    Γιάννης

    #916

    hristos
    Member

    Μ’ενδιαφερει και μενα το θεμα, τον Χιωτη τον “εχω” στο τριχορδο (μπουζουκι) και τωρα που την παλευω με την gypsy jazz θελω να κανω manouche διασκευες ,ειδικα καποια κομματια το “τραβανε” πολυ αυτο.Συγκεκριμενα: Προσπαθω το “Παρτιδες” του 1951.Το κομματι ειναι γραμμενο σε G- και η ακολουθια κανονικα ειναι : εισαγωγη G- D G- F D# D G- κουπλε G- D G- (G περαστικη) C- G- C- G- D G-( περαστικες D7d G- G7d ) C- G- C- G- D G-. Και λεω εγω τωρα,αν (λεω αν) αντικαταστησουμε ολα τα μινορε ακορντα με 6-ες δηλαδη τα G- kαι C- να γινουν Gm6 kai Cm6 αντιστοιχα ,αυτο κατα βαση αλλα και αν “πειραξουμε” και καποια αλλα θα εχουμε κατι σε gypsy jazz ? για παραγειγμα αν εχουμε τη εξης ακολουθια θα βγει κατι ? : εισαγωγη Gm6 D7d Gm6 F7 D#7d D7d Gm6 κουπλε Gm6 D7d Gm6 (G7d περαστικη) Cm6 Gm6 Cm6 Gm6 D7d Gm6 .Το δοκιμασα ετσι και σε συνδιασμο με pompe μου καθεται καλα,καθοτι ομως οι γνωσεις μου στη gypsy jazz ειναι απο τιποτα εως ελαχιστες (μονο λιγες μερες εχω που ασχολουμαι απο τοτε που πηρα την κιθαρα) θα θελα να ρωτησω αν μπορει να γινει κατι καλυτερο.

    #919

    #924

    hristos
    Member

    Καταρχήν να σ´ευχαριστησω Γιάννη που μπηκες στον κόπο και έκανες κάτι τέτοιο,ήταν το καλύτερο που θα μπορούσες να κανείς αυτό το βίντεο,από το να περιγραφεις διάφορα. Έχεις δίκιο για την τονικοτητα του κομματιού ,η πρώτη εκτέλεση είναι του Τάκη Μπινη και είναι σε Ε- απλά εγώ το παίζω χρόνια από G και είχα την εντύπωση οτι είναι εκεί. Παρά πολύ ωραία η τοποθέτηση των συγχορδιων αν και δεν μπορώ να καταλάβω ποτe βάζουμε 6αρι και ποτε 7αρι.Το έπαιξα απο Gm6 όπως π.χ το minor swing σε Αm6,μου ακούστηκε καλό ,εσύ τώρα βάζεις 7αρι που ακούγεται εξίσου καλο.Πολύ ωραία η ανάλυση της διαβατοτητας απο G σε C ,βασικά την ιδια μπασογραμμη κάνω αν το παίξω μπάσοκιθαρο ,μόνο που είναι μόνο η τονικες χωρίς πεμπτες,εσυ το έκανες jazz με τον τροπο αυτό.Αυριο έχει μελέτη και μόλις το ετοιμασω ηχογράφηση .

    #925

    Skoltd
    Member

    Καλησπέρα, έμαθα και γω τα ακορντα που πρότεινε ο Γιάννης, πολύ καλά κάθονται!
    Ψάχνοντας, βρήκα μια εκτέλεση από Οπισθοδρομική Κομπανία που είναι σε Gmin, για όποιον θέλει να εξασκηθεί.
    Το λινκ http://www.youtube.com/watch?v=jr_H8uL8o8Q

    Παρεμπιμπτόντως τα ακόρντα ταιριάζουν πολύ ωραία Γιάννη, και οι επεξηγήσεις/αναλύσεις που κάνεις ενδιάμεσα βοηθούν πολύ, ειδικά τους αρχάριους στην jazz manouche σαν και μένα. Ευχαριστούμε.

    #926

    Να ‘στε καλά παιδιά. Κι ό,τι άλλο θέλετε, ποστάρετε. Είναι ωραίο να γίνεται κουβέντα για διάφορα θέματα γιατί όλοι βελτιωνόμαστε!

    #1000

    #1057

    hristos
    Member

    Πολλα Μπραβο!!! και για την εκτελεση και την αναλυση και για την επιλογη του κομματιου.

     

    #1063

    elias
    Member

    Συγγνωμη που θα φανω ξενερωτος αλλα στα δικα μου τα αυτια δεν ακουω καποια ομοιοτητα μεταξυ του Χιωτη και του Τζανγκο , το φραζαρισμα ειναι εντελως διαφορετικο , οι κλιμακες που παιζει ο Χιωτης ειναι αρκετα πιο ανατολιτικες , τα κομματια που εγραφε ηταν αρκετα πιο αναλαφρα απο του Τζανγκο , για να γινω πιο σαφης υπαρχει ενα βασικο μπαχαρι στη μουσικη του Τζανγκο οπου για μενα ειναι πιο σκοτεινο απο αυτο του Χιωτη , ο Χιωτης ηταν παιχταρας για τη μουσικη που επαιζε , μπορει να ειχε καποιες τζαζ επιρροες αλλα σε καμια περιπτωση δεν ειχε το φραζαρισμα της τζαζ , δε λεω ο Χιωτης ηταν καταπληκτικος μουσικος , αλλα μιας και δε ξερω καλα εγω απο μονος μου , μηπως μπορει καποιος να μου πει σε ποια κομματια του Χιωτη φαινεται η επιρροη απο Τζανγκο ? Το μονο που μπορω να δω ως ομοιοτητα ειναι η εμφανιση , βεβαια εαν δειτε και τους δυο τους παππουδες μου 8α νομιζετε πως υπηρχαν παραπανω απο δυο τζανγκουδες στη δεκαετια του 30 , περαν απο την πλακα , σας παρακαλω βαλτε μου να ακουσω τις ομοιοτητες γιατι μαλλον το αυτι μου δεν ειναι και τοσο καλο για να διακρινω .  Απο την αλλη , δε βαριεσαι ολα μουσικη ειναι , υπαρχει καλη και κακη και συμφωνω σε ενα πραγμα , οτι ο χιωτης επαιζε ωραια μουσικη !!

     

    ευχαριστω

    #1064

    elias
    Member

    Επισης η8ελα να πω μπραβο στο Γιαννη που ειναι απο τουσ λιγους  που μπαινει στον κοπο να εξηγησει στα νεα παιδια στο ειδος βασικα πραγματα  , χαρη σε ατομα σαν το Γιαννη ειναι που αρκετοι μπαινουν πιο γρηγορα στα πραγματα

    #1145

    Elias, συγνώμη που άργησα να απαντήσω στο σχόλιό σου.

    Βλέποντας το παρακάτω βίντεο μπορείς να διακρίνεις πως τα arpeggios (μινόρε, δεσπόζουσας, ντιμινουίτες) αλλά και πολλές φράσεις (π.χ. η χρωματική προσέγγιση στο αρπέζ του Ντο μινόρε) είναι φράσεις που χρησιμοποιούσε ο Django  κατά κόρον!
    Επίσης το να προσεγγίζεις τη jazz manouche ως μπουζουξής και να αρπάζεις μια κιθάρα έχει πολλές παγίδες, αλλά αν δεν έχεις πιάσει μπουζούκι στη ζωή σου κι από τη σκοπιά της jazz manouche προσεγγίζεις ορισμένες συνθέσεις από μπουζούκι, μήπως κρύβει πολλά οφέλη; Λέω εγώ τώρα…

     

     

    #1157

    elias
    Member

    γεια σου Γιαννη , σε καμια περιπτωση δεν κανει κακο να επηρεαζεσαι απο οτιδηποτε , η μουσικη ειναι μουσικη καθως επισης δεν ειναι ντροπη να εισαγεις πραγματα τα οποια αποκαλυπτουν τις ριζες σου , καλως η κακως ειμαστε ελληνες και πρεπει να εχουμε επιρροες απο ελληνικη μουσικη , δεν ειναι ντροπη , ισα ισα η ελληνικη μουσικη εχει παρα πολλα ομορφα και χρησιμα πραγματα τα οπια μπορει να κλεψει κανεις , καποτε ντρεπομουν για την ελληνικη μουσικη το οποιο ηταν λαθος μου , σιγα σιγα ανακαλυψα και εγω τισ ομορφιες της . δεν εχω ιδεα αν διαβαζει κανεις τα ποστς που γραφουμε , αλλα τουλαχιστον μοιραζομαστε την αγαπη μας για τη τζαζ αλα τζανγκο

    η αληθεια ειναι οτι θα ηθελα να δω καποιον σαν τον μπιρελι η μπιζελι να παιζει καποιο ελληνικο κομματι και να δουμε τι προσεγγιση θα εκανε , αυτο μου κινει περισσοτερο το ενδιαφερον .

    μπραβο παντως Γιαννη γιατι , εισαι ο μονος που μοιραζεται τις γνωσεις του ,, 9α ηθελα και εγω αλλα δεν τα παω καλα με το νετ , αν υπηρχε καποιος να μου τα εδειχνε 8α το εκανα και εγω .

    παντως για οποιον ενδιαφερεται εχω παρα πολυ υλικο που ευχαριστως θα το μοιραζομουν . οποιος θελει μπορει να μου στειλει μεηλ . ακουω αυτο το στυλ μουσικης απο μικρο παιδι λογω του πατερα μου ο οποιος ειναι φαν και εχω συλλεξει αρκετα  και ισωσ και σπανια πραγματα . ξερω οτι ειμαστε σχετικα λιγοι σε αυτο το φορουμ αλλα πραγματικα θα ηθελα να δω αυτο το ειδος να μεγαλωνει .

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Comments are closed.

TOP