Η καθημερινή μελέτη μου.

Forums Μαθήματα σε Audio και Video Η καθημερινή μελέτη μου.

This topic contains 2 replies, has 3 voices, and was last updated by  Skoltd 4 years, 8 months ago.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #1011

    Καλημέρα σε όλους.
    Εύτιαξα τα παρακάτω βιντεάκια για να μοιραστώ μαζί σας τον τρόπο που μελετάω καθημερινά.
    Πείτε μου ιδέες – προτάσεις – παρατηρήσεις.

    #1018

    Stergios Loustas
    Moderator

    Πολύ ωραία βιντεάκια γιαννάκη! Merci. Λοιπόν:

    Δεν πάει πολύς καιρός που συνειδητοποίησα ότι το μεγαλύτερο κομμάτι του παιξίματός μου στο σπίτι διακατεχόταν από το φόβο του να ενοχλώ τους γείτονες. Ξόδευα δηλαδή τον περισσότερο χρόνο μου καταστέλλοντας το παίξιμό μου σε όλα τα επίπεδα. (οχι μόνο στην ένταση, αλλά στην  έκφραση και στα ρίσκα. Στη δική μας περίπτωση, επειδή έχουμε δοξάρι αυτό οδηγεί σε μια άνευρη, περιορισμένη και φοβισμένη χρήση του. Πώς το ανακάλυψα αυτό?

    Φυσικά (ξανα)βάζοντας το καθρέφτη. Λέω ξανά, γιατί τον χρησιμοποιούσα στο ωδείο όταν έπαιζα κλασσικό. Ωστόσο, όταν αυτοσχεδιάζεις και κρύβεσαι πίσω από τον εαυτό σου τα πράγματα αλλάζουν! Ο καθρέφτης λοιπόν είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να καταλάβουμε την εικόνα του εαυτού μας όταν παίζει μουσική. Να δούμε τον εαυτό μας μέσα από τα μάτια των θεατών μας. Όπως όταν ακούμε τον εαυτό μας ηχογραφημένο ελπίζουμε να ακούσουμε μέσα από τα αυτιά των ακροατών μας. Το εύρος και η ποιότητα των κινήσεών μας, αλλά και τα κιναισθητικά ζητήματα του παιξίματος θα τα αξιολογήσουμε μέσα από τον καθρέφτη. Επίσης, το να έχουμε βίντεο από κάθε live που κάνουμε είναι συνεπώς εξίσου χρήσιμο.

    Οπότε πολύ καλά κάνει ο γιάννης και τα βάζει αυτά τα θέματα. Θυμάμαι την Emily Remler να λέει πως κάθε φορά που παίζουμε ανεύθυνα, χαλαρά ή σιγά στην περιπτωσή μας, τότε στην πραγματικότητα εκπαιδευόμαστε στο να παίζουμε έτσι. Κάθε στιγμή παιξίματος εγγράφεται και μας διαμορφώνει. Αυτό για μένα είναι τρομερά σημαντικό γιατί πετάει στα σκουπίδια τις διαχωριστικές λογικές ‘τώρα μελετάω’ ‘τώρα παίζω live’ ‘τώρα γουστάρω’ ‘τώρα του δείχνω κάτι’. Αυτή η διαπίστωση βάζει το πράγμα πιο συνολικά και βοηθάει στο να απαντήσουμε στο ερώτημα που μας καίει όλους, δηλ. τι σκατά πρέπει να κάνουμε για να παίξουμε καλύτερα. Γι αυτό και στα jams ή με φίλους πρέπει να παίζουμε υπεύθυνα, να μας νοιάζει να συνεννοούμαστε, να τελειώνουμε μαζί τα κομμάτια κτλ. Αλλιώς τα jams γίνονται ένα ταχύρυθμο σεμινάριο ανευθυνότητας, τσαπατσουλιάς και αυτό που στην Ελλάδα λέμε ‘χύμα’. Αυτό λοιπόν που μπορεί να μας βοηθήσει να παίξουμε καλύτερα -πέρα από το να εκπαιδεύουμε τα χέρια μας- είναι να απόκτησουμε τη σωστή νοοτροπία!

    Δεν θα σχολιάσω τα συντεχνιακά σας ζητήματα για τις πένες κτλ, αλλά να πω κάτι για τη χρήση της φωνής που αφορά όλους όσοι ασχολουνται με τον αυτοσχεδιασμό. Ειναι διαπιστωμένο από αυτούς που το έχουν δοκιμάσει, ότι όταν αυτοσχεδιάζουμε με τη φωνή αυτοσχεδιάζουμε 200 φορές καλύτερα. Συγχρόνως, μας φαίνεται αδύνατο να περάσουμε μέσα από τα χέρια μας τα ρυθμικά μοτιβα και τα εκφραστικά κόλπα που μπορούμε να εκφέρουμε με τη φωνή. Όλοι μας έχουμε ακούσει τόνους μουσικής (είτε listening είτε hearing). Και όλη αυτή η μουσική σίγουρα δεν πάει χαμένη. Φαίνεται ότι η φωνή μας είναι το μοναδικό πέρασμα μέσα από το οποίο μπορούμε να ανακαλέσουμε όλη αυτή τη μουσική πληροφορία και να την επαναδιατυπώσουμε ανεμπόδιστα με τον δικό μας μοναδικό τρόπο. Όταν λοιπόν αυτοσχεδιάζουμε σύμφωνα μόνο με τις αντανακλαστικές συνήθειες των χεριών μας, δεν χρησιμοποιούμε όλη αυτή την πολύτιμη πληροφορία και τις δικές μας ιδιαίτερες εκφραστικές δυνατότητες. Δεν μεταφράζουμε σε μουσική όλα τα χιλιάδες μοτιβάκια που έχουμε ακούσει και έχουμε σιγοτραγουδήσει στο ασανσέρ ή το κρεβάτι μας.

    Αν και το λέω αυτό, εγώ ο ίδιος δεν έχω κάνει συστηματικά αυτή τη δουλειά. Θα ήθελα όμως με αφορμή αυτά που είπε ο γιαννάκης να μου τραβήξω το αυτί, και να ενθαρρύνω όλους να το δοκιμάσουν.

     

    Στέργιος    http://www.learningfiddle.com

    #1040

    Skoltd
    Member

    Γιάννη δεν έχω να πω πολλά μιας και είμαι αρχάριος στο θέμα της manouche και κάτι καινούργιο μαθαίνω από κάθε σου βίντεο.

    Παίζω κιθάρα από τα 6 μου (τα περισσότερα χρόνια χωρίς δάσκαλο), την μέθοδο με τον καθρέφτη δεν την είχα ξανακούσει! – θα το δοκιμάσω άμεσα. Ισχύει ότι πρέπει να βλέπουμε τον εαυτό μας όταν παίζει και ποτέ να μην είμαστε “χαλαροί” σχετικά με την τεχνική που θέλουμε να ακολουθούμε / πετύχουμε / μάθουμε, είτε παίζουμε μόνοι μας, είτε με 1 φίλο, είτε live.

    Ένας καθηγητής ηλεκτρικής κιθάρας που είχα με “υποχρέωνε” όχι μόνο να τραγουδάω τις νότες καθώς έπαιζα άλλα να τις λέω και με το όνομα τους – είναι δύσκολο αλλά πολύ βοηθητικό.

     

    Για το δεξί χέρι, πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες σε συνδυασμό και με τις πένες!.. Η τεχνική του Romane (με αυτόν άρχισα να ασχολούμαι, η συμπάθεια μου είναι) μου φαίνεται και μένα αρκετά δύσκολη για να την ακολουθήσω. Νοιώθω το χέρι μου “κλειδωμένο” αρκετά. Εντυπωσιακή πάντως, και μ’ αρέσει πολύ ο ήχος που βγάζει.

    Πιο προσιτή (και φυσική; ίσως για μένα) του Stochello, το ακούμπημα των δακτύλων στο καπάκι είναι πολύ βοηθητικό και οδηγός για το παίξιμο.

    Tchavolo Schmitt: Από διάφορα videos που έχω δει από δασκάλους στο internet για την jazz manouche, τυχαίνει να είναι η τεχνική που πρότειναν οι περισσότεροι – το είχα στο νου μου σαν την βασική τεχνική για να παίζει κανείς manouche, μάλλον έκανα λάθος μιας και όπως φαίνεται καθένας παίζει διαφορετικά.

     

    Η προσέγγιση ενός νέου κομματιού (ανεξαρτήτως είδους) για μένα περιλαμβάνει πολλές ακροάσεις σε κάθε μέρος της εκμάθησης, ακόμα και αν το κομμάτι το ξέρω χρόνια. Σε απαιτητικά για μένα κομμάτια ηχογραφώ τις προσπάθειες μου, ώστε να ακούω την πρόοδο μου, τα λάθη μου, το πώς θα άκουγε τελικά κάποιος τρίτος το κομμάτι που προσπαθώ να παίξω και πόσο κοντά είμαι στον στόχο μου. Αναγκαίο νομίζω όταν παίζεις μόνος και δεν υπάρχει τρίτο αυτί.

    Ευχαριστούμε για τα βίντεο, πάρα πολύ χρήσιμα.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Comments are closed.

TOP